top of page

מקבלת בקליניקה במודיעין ובפגישות מקוונות

0543399679

אבחון פסיכודידקטי - כל מה שרצית לדעת

מתי ומדוע נפנה לאבחון פסיכודידקטי?

אבחון פסיכודידקטי, כשמו כן הוא, עוסק בהיבטים פסיכולוגיים-רגשיים, ובתחומי הלמידה השונים (תחום שפתי, מתמטיקה, אנגלית). הסיבות לפנות לאבחון הינן מגוונות, אך בבסיסן מופיעים קשיים לימודיים. במידה ולא מדווח על קושי לימודי מהמסגרת החינוכית, ככל הנראה אבחון פסיכודידקטי הוא אינו המענה הנדרש. מכיוון שהאבחון עוסק בלמידה, לא מומלץ לבצע אותו לפני סיום כיתה ב', כאשר תהליכי הקריאה והכתיבה אמורים להבשיל. כמו כן, מומלץ לעבוד בשיתוף פעולה עם הצוות החינוכי, לנסות ליישם שיטות הוראה שונות ומגוונות. במידה והקושי עקבי וממושך, ניתן לפנות.


סיבות נפוצות שבגינן מפנים לאבחון:

- כאשר נראה כי רכישת הקריאה והכתיבה לא הושלמה במלואה.

- שגיאות כתיב מרובות.

- קושי בהבנת טקסטים ובעבודה איתם.

- קשיי ריכוז אשר פוגעים בלמידה.

- מצב רגשי או משפחתי מורכב אשר משפיע על הלמידה.

- קושי ברכישת עובדות יסוד במתמטיקה כמו לוח הכפל.


כיצד מתבצע התהליך האבחוני?

הקשר הראשוני מתקיים בשיחת טלפון, בה אנסה להבין האם אבחון פסיכודידקטי הוא המענה המתאים עבור הילדה או הילד, או שמא יש צורך במענה אבחוני או טיפולי מסוג אחר. בשלב הבא, תתקיים פגישה עם ההורים, ובה אלמד להכיר את הילד.ה דרככם. אבקש לשמוע רקע התפתחותי, משפחתי, בריאותי, וכל גורם נוסף שעשויי לעזור להבהיר את התמונה. בנוסף, ארצה לשמוע על המצב החברתי הרגשי והלימודי, כפי שהורים תופסים אותו. נוסף על כך, אעביר לכם שאלון שימולא על ידי צוות בית הספר. במפגש הראשון או בשיחת הטלפון, נחשוב ביחד כיצד להסביר לילד.ה מהו האבחון ולשם מה אנו מבצעים אותו.

בפגישות הבאות אפגוש את הילדה או הילד, ונתחיל באבחון עצמו. במהלכן אבקש ממנו לבצע משימות לימודיות, קוגניטיביות ורגשיות מגוונות. חשוב להצטייד במים ומשהו לאכול. במהלך הפגישות יתקיימו הפסקות לפי הצורך על מנת לאפשר תפקוד מיטבי.


בסיום המפגשים יהיה פרק זמן של מספר שבועות בו אנתח את התוצאו ואכתוב את הדו"ח האבחוני, אשר מתייחס לתפקודים הקוגניטיביים, הרגשיים והלימודיים. בסוף האבחון יופיעו אבחנות והמלצות להמשך. במידת הצורך אציין התאמות בדרכי הלמידה. תוצאות האבחון ימסרו להורים בפגישת סיכום.


יש לציין כי אבחון פסיכודידקטי וכל תהליך טיפולי או אבחוני יבוצע לאחר הסכמת שני ההורים או האפוטרופוסים.

bottom of page